Když potřebujete najít odpověď na nějakou konkrétní otázku, většinou zamíříte na internet. Internet dneska vládne světem, jedná se o místo, kde zkrátka lidé najdou odpovědi na naprosto všechno. Až budete hledat odpovědi na vaše otázky a až následně budete číst nějaký článek, měli byste mít na paměti, že někdo za oním článkem stojí. Jmenuje se copywriter, který samozřejmě taky není bezchybný. Žádný učený z nebe nespadl, nikdy nenajdete bezchybného copywritera, který zaujme naprosto všechny a se kterým budou všichni souhlasit. Samozřejmě i tento člověk může chybám čelit a může se napravit. Jenom je třeba, aby věděl, jakých chyb se vlastně dopouští.
V současné době funguje mezi námi mnoho copywriterů, kteří se dnes a denně učí ze svých chyb. Mnozí však ani netuší, z jakých chyb se mají učit, jakým věcem se mají vyvarovat. Proto si pojďme říct ty nejčastější chyby, jakých se copywriteři dopouštějí.
Nadpisy jsou základ
Bohužel ne každý copywriter si uvědomuje, že čtenáři jsou čtenáři nadpisů. Málokterý copywriter dokáže zaujmout nadpisem, což je samozřejmě špatně. Lidé si nepřečtou něco, co je na první pohled nezaujme. S kvalitním nadpisem se pojí taky správné formátování, což je záležitost, na kterou opět málokterý copywriter dává.
Co se týče formátování, je všeobecně známé, že čtenáři si po přečtení nadpisu celý obsah článku skenují. Pokud zjistí, že článek je jeden velký ucelený text, který nikde nekončí, nebudou ho číst. Je třeba, abyste zaujali na první pohled, a to například odrážkami nebo číslováním či otázkami na samotné čtenáře, kteří díky otázkám zůstanou stále v pozoru. Nezapomínejte na kratší odstavce, které opět čtenáře jenom přilákají.
Buďte kreativní
Málokterý copywriter střídá typy textů. Lidi zaujmete i tak, když budete psát různé typy textů, nezaměřujte se jenom na ten jeden, který je vám nejbližší. Každý copywriter by měl ovládat všechny texty a měl by znát rozdíly, které mezi nimi jsou.