Loňský rok byl opět plný změn a novinek, na které jsme si museli zvykat. Hodně změn nastalo nejen ve světě financí, ale taky ve světě podnikání nebo v ekonomice. Česká republika se zapsala do světa jako země s rekordně nízkou nezaměstnaností, ale to samozřejmě není to jediné, co jsme za loňský rok dokázali. Odbočme však od obecného tématu a zaměřme se na svět SEO. I v tomto světě jsme se dočkali mnoha zásadních novinek, které nám ovlivní SEO i v dalších letech. Jaké novinky to jsou?
Pokud patříte mezi SEO konzultanty nebo SEO odborníky, určitě jste tyto změny už zaregistrovali, protože se objevovaly postupně a museli jste svou práci podřídit novinkám. Jestliže jste v SEO světě nováčkem, možná o změnách ještě nevíte, proto si pojďme říct, jak se SEO v loňském roce změnilo, jaké novinky či změny vešly v platnost a jak nás budou ovlivňovat nejen v tomto roce, ale i v těch následujících letech.
Už jste se seznámili s hlasovým vyhledáváním?
Není tajemstvím, že se neustále vyvíjí a rozvíjí technologie, které mají náš život ještě více ulehčit. Ulehčit náš život mělo i takzvané hlasové vyhledávání, které uživatelé začínají čím dál víc používat. Proč by přece museli psát, když mohou jenom mluvit, že ano?
Jelikož se stalo hlasové vyhledávání hned ze začátku tak populární, bylo hned jasné, že ovlivní zcela svět SEO. A skutečně se tak stalo. Letošek bude opět zasvěcen převážně hlasovému vyhledávání, proto by měli marketingoví specialisté věnovat pozornost právě tomuto jevu.
Máte svůj web dostatečně zabezpečený?
V loňském roce se dost dbalo i na zabezpečení webů. Samotné vyhledávače upřednostňovaly takové stránky, které byly dost zabezpečené. Už nestačí jenom používání protokolu HTTPS, ale taky je třeba, abyste do svých stránek zahrnuli i SSL. Jenom tak budete vyhledávači upřednostňováni před jinými, méně zabezpečenými webovými stránkami.