V poslední době se stalo opravdu populární vydělávání pomocí internetu. Lidé si tvoří své vlastní blogy, na které se snaží sehnat velké množství čtenářů, díky nimž jim budou nabídnuty nejrůznější reklamy, které budou právě zdrojem největšího zisku. Mimo to se taky stalo velice populární tvořit videa nebo si lidé vydělávají například pomocí internetového obchodu. Zřizovat internetový obchod je samozřejmě o něco jednodušší, než se starat o svou vlastní pobočku. Na jednu stranu vám odpadne řada personálních věcí, protože nemusíte dělat nejrůznější nábory zaměstnanců, kteří by stáli u pokladen nebo uklízeli prodejnu. Většinou si k sobě stačí přibrat jednoho kamaráda, který pomůže s odesíláním popřípadě s celkovým balením.
Nicméně i internetový obchod má své mínusy, nad kterými je nutné se pozastavit. Jedná se například hlavně o komunikaci se zákazníkem. Je nutné ho informovat o jeho objednávce, je nutné mu říct, kde se jeho zboží nachází. To je však ta nepříjemná komunikace, ale na druhou stranu je tento email marketing naprosto báječný, protože je pro podnikatele jakýmsi synonymem silné zbraně, která utvrdí vztahy mezi podnikatelem a zákazníkem.
Jak správně využít email marketing pro svůj prospěch?
Pokud tedy máte svůj vlastní e-shop, musíte se postarat, aby se k vám lidé rádi vraceli. Musíte proto udělat jakýsi dobrý první dojem hned při prvním nákupu, protože právě ten je pro vás klíčový. Získáte od zákazníka emailovou adresu, která bude pak pro vás velice silnou zbraní. Nejdříve se samozřejmě postarejte o bezproblémovou dodávku zboží. Kontaktujte a informujte svého klienta v každé situaci – sdělte mu, v jakém stavu je objednávka, informujte ho o provedené platbě, popřípadě s ním bezproblémově vyřešte reklamaci. Musíte se vynasnažit, aby první nákup byl opravdu bez problémů. Poté se zaměřte na zpětnou vazbu, tedy pošlete mu dotazník o tom, jak se mu obchod líbil.
Po této objednávce je pak emailová komunikace tou zásadní hlavně tehdy, kdy chcete nalákat zákazníky k dalšímu prodeji. Rozešlete tedy email o aktuálních akcích, slevách, novinkách, popřípadě jim nějakou akční cenu nabídněte za zakoupené zboží. Je tolik možností jak využít emailový marketingu pro svůj prospěch, proto ho maximálně využijte.