Získat vysokou návštěvnost webu – to je úkol každého SEO specialisty nebo SEO konzultanta. Sice se dnes v SEO světě najdou opravdu zkušení profesionálové, které si dávají tu práci, aby legálně zvýšili návštěvnost webových stránek, ale jsou tu i ti, kteří ke zvýšení návštěvnosti na webové stránce využívají podvodné praktiky, za které hrozí i penalizace. Pokud jste v SEO světě noví, možná ještě nedovedete určit, jaké praktiky jsou podvodné a jaké nikoli. Seznamme se proto s těmi, s nimiž se můžete dostat do styku nejčastěji.
Mnoho odkazů na patičce stránky
Na umísťování odkazů není nic špatného, pokud tedy s tématem webu souvisí a pokud jich tedy není mnoho. Mnozí majitelé webů chtějí upozornit na svůj web tak, že doslova spamují odkazy na patičce stránky. Z toho je však zcela patrné, že jsou odkazy vloženy jen za účelem interního prolinkování. Pokud se mnoho nepřirozených odkazů na stránce nachází, webová stránka může při výsledcích vyhledávání ztratit svou pozici.
Automatizovaný obsah
Možná jste se setkali s textem, který je jako kdyby od robota. Nemá formát, nemá žádný styl, nejsou v něm obrázky, dokonce ani záhlaví HTML. Často nemá takový text ani odstupy mezi odstavci. Takovému obsahu se říká automatizovaný obsah a je to jen další podvodná praktika, která má vést k větší návštěvnosti webu. Pravdou však je, že návštěvnost webu se kvůli automatizovanému obsahu nezvýší, naopak dojde ke ztrátě pozice ve výsledcích vyhledávání.
Až mnoho klíčových slov v obsahu
Čili takzvané překlíčování obsahu – dříve Google i Seznam neměl nic proti webovým stránkám, které v textech používaly mnoho klíčových slov. Nyní se však ukázalo, že takové weby často nejsou čtenáři nijak užitečné, proto se začali penalizovat. Pokud obsahují vaše texty na webu až mnoho klíčových slov, příště uberte.