Chcete mít navštěvovaný web? V tom případě potřebujete mít rychlý web. Rychlost webu je v současné době velice důležitá, ukazují to nedávné průzkumy. Lidé nechtějí ztrácet čas tím, že budou čekat, až se jim načte webová stránka. To si raději rozkliknou jinou webovou stránku, která však bude rychlejší a kde dostanou podobnou odpověď na svou pokládanou otázku. Pokud tedy chcete získat návštěvnost, rychlost webu je to, na co se zaměřit.
Jakob Nielsen definuje rychlost do tří časových limitů. Pokud je obsah načten do jedné desetiny vteřiny, jedná se o okamžitou reakci a web je opravdu rychlý. Pokud se obsah načte do vteřiny, stále čtenář vyčkává, nepřerušuje se činnost. Jestliže je obsah načítán dlouho, pokud se nenačte ani do deseti vteřin, ztrácí se pozornost, čtenář opouští stránku a hledá odpověď na dotaz jinde.
Co je to rychlost webu?
Než si zmíníme, co všechno ovlivňuje rychlost webu, definujme si rychlost webové stránky. Rychlost webu je jeden z mnoha on-page faktorů, které mají přímý dopad na SEO. Rychlostí webu se rozumí doba, která začíná kliknutím na odkaz a končí zobrazením stránky, respektive zobrazením obsahu na stránce.
Jak již bylo zmíněno, rychlost webu je velice důležitá a je ovlivňována celou řadou faktorů.
Co ovlivňuje rychlost webové stránky?
Nabízí se otázka, co všechno ovlivňuje rychlost webové stránky. Podíl na rychlosti má například hosting, který je jedním z faktorů pro měření rychlosti. Má několik vlastností, ty je třeba změřit při jeho vybírání. Dalším faktorem, jenž ovlivňuje rychlost webové stránky, je spolehlivost nebo rychlost zařízení, respektive rychlost serveru.
Rychlost je taky ovlivňována cache na serveru nebo cache u klienta. Podíl na rychlost mohou mít i obrázky na webové stránce, které je třeba pravidelně optimalizovat.