Pokud se rozhodnete stát se SEO konzultantem nebo se rozhodnete zabývat se SEO, musíte počítat s tím, že se jedná o běh na dlouhou trať. O SEO lze obecně říct, že je to velmi časově náročné hlavně pro ty, kteří s optimalizací začínají. I když je návodů, jak na to, plný internet neb plné knihovny, ne vždycky si jste jisti tím, že víte, kde začít. Doporučujeme začít takzvaně lokálně. Lokální SEO je totiž nejlepší pro zviditelnění hlavně menších podniků.
Při lokálním SEO je klíčová vzdálenost uživatele. Právě lokalita má velmi velký vliv na výsledky vyhledávání, což ostatně potvrdil i výzkum americké nejmenované společnosti, která poukázala na fakt, že uživatelé dávají přednost stránkám v blízkém okolí než těm, které jsou kvalitní a vypadají propracovaněji.
I když vyhledávací algoritmy jsou tajemstvím společnosti Google, kterou nejčastěji využíváme při vyhledávání, lze říct, že se musíme soustředit na tři faktory, kterými je relevance, vzdálenost a také známost.
Abyste lokální SEO dělali v roce 2019 dobře, máme pro vás několik tipů, jak na to.
Pohlídejte si jiné důležité faktory
To, že jsme zmínili tři důležité faktory, neznamená, že to jsou jediné faktory, které je třeba si pohlídat. Je nutné si pravidelně hlídat i jiné faktory, které podle amerického významu, mají také velký dopad na výsledky vyhledávání. Je to například odkazové portfolio, které si musíte pohlídat, stejně tak recenze a signály on-page.
Přijměte i negativní hodnocení
Jak se říká, i negativní reklama je reklama. Proto přijměte si negativní hodnocení, které vám bude uděleno, nekritizujte ho. Mnohé firmy nenávidí negativní kritiku a automaticky ji mažou. Jenže to je chyba. Měli byste i v případě udělení negativní kritiky reagovat klidně a asertivně, přiznat problém, napravit chybu a udělit jakousi zpětnou vazbu.