Každý SEO konzultant by měl vědět, co se v jeho branži děje. Každý měsíc se totiž světu ukazují novinky, které mu mohou ovlivnit práci. Samozřejmě ani konec roku se neobešel bez novinek, které s námi řádně zacloumali! Pojďme si říct, jaké novinky v SEO světě nás ke konci roku překvapili nebo zaskočili.
Určitě si pamatujete na to, že se stanovilo, že se budou upřednostňovat stránky, které nejsou jen v desktopové verzi, ale které jsou přizpůsobeny mobilním zařízením. Mnoho stránek však ještě není připraveno na mobilní verzi, proto je otázkou, co se konkrétně s těmito weby bude dít. Ke konci roku se tím však nikdo nechtěl nijak zabývat, proto se rozhodlo, že stránky, které ještě nejsou připraveny na mobilní index, ještě nebudou nijak postihnuty. Kdo ví, jak se však na toto téma budeme dívat tento rok.
Nicméně tou hlavní novinkou je to, že byla oficiálně prodloužena délka meta descriptions!
To by bylo, kdyby Google nepřišel s nějakou novinkou!
Ke konci roku jsme byli málem zaskočeni, když jsme se nedozvěděli o takřka žádné novince z dílny Googlu. Naštěstí vyhledávač se opět překonal a opět přišel s novinkou, která nás mile překvapila.
Jistě jste zaregistrovali, že si Google už delší dobu hrál s délkami meta descriptions. Možná jste zaregistrovali popisy, které byly mnohem delší než doporučovaný počet znaků. Nyní bylo konečně oficiálně potvrzeno, že se prostor prodloužil!
O kolik se zvýšil doporučovaný počet znaků?
Doposud jsme byli zvyklí na doporučený počet znaků, který se pohyboval kolem 160 znaků. Tento počet se nyní navýšil, a to na neuvěřitelných 230 znaků! V průběhu pár měsíců by měl Google přijít ještě s oficiálním doporučením – třeba se číslo 230 ještě změní. V praxi to totiž může být méně (ale taky i více).
Podle všeho se tyto delší popisy objevují hlavně na počítačích, v mobilech se znaky pohybují kolem 160-190.