Pokud jste se rozhodli založit novou stránku vaší společnosti, je dobré tu starou přesměrovat. Přesměrováním dáváte vyhledávačům informaci o tom, že stará URL adresa už není platná a že bude používána adresa nová. Díky přesměrování tak nepřijdete o vybudovanou hodnotu webové stránky, ta bude automaticky převedena na nový web. Pokud však při zmiňovaném přesměrování uděláte chybu, může to mít negativní vliv na organickou návštěvnost. Chybná stránka 404 se zkrátka nehodnotí zrovna pozitivně.
Přesměrujte stránky na vhodné místo
V současné době existuje rovnou několik typů přesměrování. Zatímco jedno je trvalé, druhé je jen krátkodobé a využívá se ve chvílích, kdy dochází k údržbě stránek. Pokud bychom se však měli zajímat o přesměrování trvalého charakteru, zmíníme jednu věc – pořádně si zkontrolujte, na jaké místo starou stránku přesměrováváte. Nejednou se totiž stalo, že web odkazoval na naprosto jiné, nevhodné místo.
Přesměrování stránky přichází v úvahu jen a pouze ve chvíli, kdy je starý web s tím novým kompatibilní čili jestli jsou obsahově relevantní. Nemá smysl přesměrovat adresu týkající se bydlení na novou adresu týkající se počítačového příslušenství. Naopak smysl to dává, když se přesměruje stará stránka o bydlení na novou stránku o designu.
Abyste neztratili hodnotu staré stránky, zkontrolujte místo, kam přesměrováváte web. Je to zásadní.
Chybné hlášení 404
Pokud byste si přesměrování stránky nezkontrolovali, mohlo by se stát, že byste ji přesměrovali špatně. To by mohlo vést k výskytu chybové stránky 404, která značí jedno “Stránka nenalezena”.
I když chybovou stránku vyhledávače nehodnotí zrovna kladně, mnozí majitelé webů nebo webmasteři ji využívají ve svůj prospěch. Je totiž možné zakomponovat na stránku náhradní obsah, který by odkazoval na homepage nebo na kontakt či by se zobrazoval kontaktní formulář.