Pokud chce být SEO konzultant stále dobrý a stále si chce udržet přesně tu svou laťku, kterou si sám nastavil, musí se vzdělávat. Samozřejmě je dobré navštěvovat nejrůznější konference a přednášky, kde může přijít ke zkušenostem či ke kontaktům. Nicméně taky si musí vynahradit svůj čas i k tomu, aby se zaměřil na aktuální novinky v oblasti SEO, které se mu mohou značně promítnout do jeho profese. Na toto všeobecné dění se soustřeďují hlavně ti SEO konzultanti, kteří mají svou profesi jako živnost, tedy pracují takzvaně sami na sebe. Jelikož se musí snažit stále vyniknout před konkurencí, musí se zajímat i o novinky, které se mnohdy mohou a mnohdy nemusí promítnout do jejich činnosti.
V poslední době je SEO novinek plná hromada. Většinou se však setkáváme s tím, že jsou novinky udělány do jakýchsi seznamů po měsíci. Vždy se tak vypíchne to nejdůležitější, co se za daný měsíc stalo. Klasicky se o nejvíce novinek postará Google, který se stále snaží přicházet na trh s novinkami, které jsou však většinou ne zrovna podstatné pro uživatele. Nicméně během jara jsme se dočkali i unikátních novinek, které nás potěší. Google se tedy hlavně přes jarní měsíce poměrně vyznamenal!
• Smajlíci ve vyhledávání zpříjemní den!
Do vyhledávání se aktuálně přidali smajlíci a emotikoni, kteří nám to vyhledávání značně zpříjemní. Smajlíci se stali dnes už hotovým společníkem, který nás provází každý den. Vždy s jeho pomocí dokonale popíšeme své myšlenky tomu, s kým aktuálně vedeme konverzaci. Nyní nám taky výrazně zpříjemní vyhledávání.
• Reklamy a jejich postupné mizení
Google si však taky všiml toho, že se mu na stole jaksi hromadí stížnosti na otravné reklamy, které nám znepříjemňují čtení článku, o který jsme projevili zájem. Reklamy se nejčastěji vyskytují ve vyskakovacích oknech, proto se Google rozhodl, že se reklam zbaví, a to tak, že je začne zakazovat v těch případech, kdy ve velké míře zasahují do obsahu daného webu.