Pokud se chcete stát kvalitním copywriterem, měli byste vědět několik věcí. Zejména byste měli chuť se neustále učit, protože to je i v tomto povolání zkrátka velmi důležité. V případě, že nemáte chuť se učit, nemůžete se ani v této profesi stát nejlepším, jelikož právě zde je nutné, abyste se učili ze svých chyb a ze zpětné vazby. Copywriteři se z počátku dopouští opravdu mnoha, mnoha chyb, kterým je nutné se později vyvarovat. Musí si uvědomit, že to první, co se musí vyšperkovat k dokonalosti, jsou nadpisy jako takové.
Určitě víte, že dnešní čtenáři jsou čtenáři nadpisů. Pokud nenapíšete poutavý, čtivý nadpis, lidé ani očkem nezavadí o váš článek a už vůbec si ho nepřečtou. Nadpisy opravdu hrají hlavní roli, klaďte na ně důraz a tvořte je se vší kreativitou.
Jak by měl takový nadpis vypadat?
Jak již bylo zmíněno, nadpis musí být čtivý a poutavý. Čtenář po jeho přečtení musí získat pocit přesvědčení, že článek bude stát opravdu za to. Vzbuďte v něm proto zvědavost, jelikož zvědavost je to, co je zárukou úspěchu. Lidé jsou zvědaví už od pradávna, využijte toho.
Z nadpisem nikdy nepište tečku, protože tečka je doslova zabijákem zvědavosti. Jak jistě víte, tečka ukončuje větu – v tomto případě i čtenářovu pozornost, a po tom rozhodně netoužíte.
Vyhněte se vykřičníkům, vzbuďte zvědavost
Do nadpisů se nehodí ani vykřičníky. Vzbuzují pocit příkazu, a to nikdy nepůsobí hezky. Místo vykřičníků raději napište otazník, jelikož ten dokáže vzbudit zvědavost v lidech opravdu nejlépe a zaručeně. Samozřejmě znaménka za nadpisem nejsou nutností, občas je dobré, když v nadpisu není ani vykřičník, ani otazník ani nic jiného.
Je nutné také zmínit, že velkou roli hrají i podnadpisy, jelikož to je to druhé, na co se čtenář podívá, když narazí na váš článek. Až jestli usoudí, že jsou podnadpisy zajímavé, pustí se do čtení.