Nadpisy hrají hlavní roli, to by měl vědět každý copywriter

Nadpisy hrají hlavní roli, to by měl vědět každý copywriter

Pokud se chcete stát kvalitním copywriterem, měli byste vědět několik věcí. Zejména byste měli chuť se neustále učit, protože to je i v tomto povolání zkrátka velmi důležité. V případě, že nemáte chuť se učit, nemůžete se ani v této profesi stát nejlepším, jelikož právě zde je nutné, abyste se učili ze svých chyb a ze zpětné vazby. Copywriteři se z počátku dopouští opravdu mnoha, mnoha chyb, kterým je nutné se později vyvarovat. Musí si uvědomit, že to první, co se musí vyšperkovat k dokonalosti, jsou nadpisy jako takové.

Určitě víte, že dnešní čtenáři jsou čtenáři nadpisů. Pokud nenapíšete poutavý, čtivý nadpis, lidé ani očkem nezavadí o váš článek a už vůbec si ho nepřečtou. Nadpisy opravdu hrají hlavní roli, klaďte na ně důraz a tvořte je se vší kreativitou.

Jak by měl takový nadpis vypadat?

Jak již bylo zmíněno, nadpis musí být čtivý a poutavý. Čtenář po jeho přečtení musí získat pocit přesvědčení, že článek bude stát opravdu za to. Vzbuďte v něm proto zvědavost, jelikož zvědavost je to, co je zárukou úspěchu. Lidé jsou zvědaví už od pradávna, využijte toho.

Z nadpisem nikdy nepište tečku, protože tečka je doslova zabijákem zvědavosti. Jak jistě víte, tečka ukončuje větu – v tomto případě i čtenářovu pozornost, a po tom rozhodně netoužíte.

Vyhněte se vykřičníkům, vzbuďte zvědavost

Do nadpisů se nehodí ani vykřičníky. Vzbuzují pocit příkazu, a to nikdy nepůsobí hezky. Místo vykřičníků raději napište otazník, jelikož ten dokáže vzbudit zvědavost v lidech opravdu nejlépe a zaručeně. Samozřejmě znaménka za nadpisem nejsou nutností, občas je dobré, když v nadpisu není ani vykřičník, ani otazník ani nic jiného.

Je nutné také zmínit, že velkou roli hrají i podnadpisy, jelikož to je to druhé, na co se čtenář podívá, když narazí na váš článek. Až jestli usoudí, že jsou podnadpisy zajímavé, pustí se do čtení.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.