Být copywriterem je velmi slibné. I když se neustále hovoří o robotizaci či automatizaci, copywriteři jsou ti, kteří mají jistotu, že jejich práce bude potřebná i za pár let. Důvodem je fakt, že ať už budou roboti jakkoli chytří a propracovaní, nikdy nebudou umět složit originální text, který se rodí v hlavách copywriterů. V případě, že patříte k lidem, kteří se touto profesí živí, snažte se být ve své profesi opravdu nejlepšími. Vyhněte se chybám, kterých se často nejeden copywriter dopouští.
Chyb, kterých se copywriteři dopouští, je opravdu mnoho. Vypíchli jsme však ty nejčastěji se opakované, kterým by se měli copywriteři a další psavci vyhýbat obloukem. Děláte některou z níže uvedených chyb?
Nedodržují odstavce
Při psaní je velmi důležité dodržovat odstavce. Čtenář čte nejdříve pohledem, až poté se pustí do celého textu slovo od slova. Nikdo nezůstane u textu, který vypadá dlouze. Lidi lákají spíše krátké texty či texty, které vypadají krátce. Toho dosáhnete díky dodržování krátkých odstavců, které by neměly přesáhnout šest po sobě jdoucích řádků. Pokud se tímto pravidlem budete řídit, vaše texty najednou budou vypadat na první pohled daleko atraktivněji než texty minulé.
Nepíšou atraktivní nadpisy
O dnešních čtenářích se také říká, že jsou to čtenáři titulků. Pokud člověka nezaujme titulek, bohužel se na článek ani neklikne. Měli byste tedy věnovat pozornost atraktivitě nadpisů, nadpisy jsou to, co nikdy nepodceňujte a nad čím čas stravte. To samé platí u podnadpisů, které by měly být taktéž stejně atraktivní jako nadpis samotný.
Nevyužívají se číslovky ani odrážky
Každý copywriter má úspěšné texty, pokud jsou jeho texty plné číslovek a odrážek. Člověka musí text na první pohled zaujmout, to se ostatně podaří tehdy, kdy to textu odrážky nebo číslovky přidáte. Pro čtenáře je text daleko atraktivnější, navíc se text zdá být opět kratší, než jakým ve skutečnosti je.