Loňský rok se do světa SEO dost promítl. Stalo se několik zásadních novinek, o kterých by měl vědět každý správný SEO konzultant či odborník, který se SEO taky zabývá. Velký důraz se začal klást na hlasové vyhledávání a taky se začalo dbát na mobilní verzi webu (pokud webové stránky nemají mobilní verzi, jsou bohužel zastíněny těmi stránkami, které svou mobilní verzi mají). Stejně tak se začaly upřednostňovat i webové stránky, které jsou rychlé, tedy jinými slovy – které se načtou do tří vteřin. Je nutné podotknout, že ani tento rok nebude výjimkou a že se bude dít mnoho změn, které SEO poznamenají na několik let dopředu. Na co se máme připravit?
Už nyní víme o mnoha trendech, které by vám v roce 2018 rozhodně neměly uniknout. Zatím se o nich moc nemluví, ale v brzké době se jim bude klást velká pozornost. Co bude letos patřit mezi žhavé SEO trendy?
Optimalizace obrázků
Opět dojde k optimalizaci obrázků. Tentokrát nebude nic optimalizovat Google ani Seznam, ale dojde k optimalizaci Image Search, který je podle všeho druhým největším vyhledávačem.
Zpětné odkazy budou mít vyšší hodnotu
Už v loňském roce jsme zaregistrovali to, že zpětné odkazy mají vyšší hodnotu. Letos to bude podobně – zpětné odkazy budou mít ještě vyšší hodnotu, než jakou mívaly, a to hlavně proto, že vytváří stále více obsahu.
Mobile first index
Spustí se mobilní index, s čím však jistě většina odborníků a nadšenců do SEO počítá.
Personalizovaný SERP
Podle všeho by měl být SERP ještě více personalizovaný. Mělo by totiž být zase zdokonaleno obzvláště spojení s mobilním telefonem, právě proto by měl být více personalizovaný.
Hledání bez klikání
Hlasovému vyhledávání se bude dávat opět větší pozornost a bude se na hlasové vyhledávání klást důraz. SEO totiž letos dost ovlivní takzvané hledání bez klikání, s čímž souvisí i nárůst featred snippetů.