Rozhodli jste se založit si vlastní e-shop, ale nevíte, jak na to? K tomu stačí pár kliknutí, dokonce jistě najdete i návody na internetu. Většinou se však nabízí možnost založit e-hop na Shoptetu nebo s WooCommerce, což je plugin pro WordPress. Jelikož je WordPress hojně využívaný, je logické, že i plugin WooCommerce je hojně využíván. Jedná se o bezplatný zásuvný modul, který dnes používá čtvrtina internetových obchodů. Nabízí se jen otázka, jaké jsou výhody a nevýhody tohoto modulu?
WooCommerce se stal za dobu svého fungování opravdu velmi oblíbeným, funguje už osm dlouhých let. I když je už mnoho dalších modulů a platforem pro e-shop, stále je WooCommerce celosvětově využívaný, dokonce lze říct, že spíše v zahraničí se s ním setkáme víc, i když i česky se dokáže domluvit.
Za aktuálních statistik vyplývá, že WooCommerce využívá zhruba sedm stovek internetových českých obchodů. Je to bezplatná, otevřená služba, očekávalo by se tedy, že bude počet internetových obchodů trochu vyšší. Podívejme se proto na výhody a nevýhody tohoto pluginu pro WordPress.
Výhody WooCommerce
K výhodám se jednoznačně řadí cena. Je totiž, jak již bylo zmíněno, bezplatný, tedy zcela zdarma. Bezplatnost lze však označit za pouze vstupní výhodu, další je jednoznačně vzhled. Nemusíte díky pluginu shánět grafika, jelikož WordPress sám o sobě nabízí velmi široké množství šablon, které můžete využít. Navíc jsou mnohé šablony zcela zdarma, což je další plus.
K výhodám patří také vysoká funkčnost (odborníci tuto výhodu považují za základní) či možnost nainstalovat český jazyk.
Nevýhody WooCommerce
K nevýhodám patří světová rozšířenost. Jelikož je tento modul celosvětově populární, je také na druhou stranu celosvětově nenáviděný a najdou se lidé, kteří mohou webu s tímto modulem uškodit. Je proto dobré nainstalovat si bezpečnostní pluginy, abyste se vyhnuli nepříjemným překvapením.