SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. To je něco, bez čeho se internetový projekt nebo web nemůže pořádně rozjet. Právě magické slovo SEO je jakýmsi zaklínadlem proto, aby váš web našel nové čtenáře a aby se vašemu webu zvýšila návštěvnost. Pokud chcete, aby čtenáři na internetu našli právě váš web, neváhejte a využijte služeb SEO specialistů, kteří se postarají o to, abyste byli snadno dohledatelní na internetu, měli dobrou návštěvnost, u e-shopů i vysoké zisky. Nebo zkuste SEO porozumět sami.
SEO má samozřejmě jako všechno na světě svá pravidla. SEO lze rozdělit na off-page a dále také na on-page faktory. Zaměřme se konkrétně na on-page faktory a prozraďme si, co to vlastně je a jak je využít v praxi.
Co jsou to on-page faktory?
On-page faktory jsou faktory a prvky, které se nachází na samotné webové stránce a které výrazně ovlivňují návštěvnost webu. Pokud jsou on-page faktory nastavené správně, internetové vyhledávače tímto vědí, že je váš web nastaven správně, že web obsahuje přesně to, co hledá čtenář či že obsah je pro čtenáře zajímavý.
Konkrétní on-page faktory ovlivňující návštěvnost webu a pozici webu ve vyhledávačích
On-page faktorů je několik. Jak jsme zmínili, nachází se přímo na webu. Je to například samotný titulek, který je jedním z nejdůležitějších on-page faktorů vůbec. Vyhledávače kladou na titulky velký důraz, proto si najměte takového copywritera, který bude umět upoutat čtenáře už jediným titulkem.
Dalším on-page faktorem je takzvané meta description. Jedná se o takzvaný meta popisek, který má za úkol krátce stránku nebo to, co se na stránce nachází, popsat. Je to záležitost několika vět, kterou však vyhledávače oceňují velice kladně.
Obsah je dalším on-page faktorem, který se velmi podílí na návštěvnosti webu. Nezapomínejte, že obsah je to, co je lákadlem, zároveň je to často důvod, proč se lidé na web vrací. Návštěvníci musí na webu najít odpovědi na otázky, které si kladou. Využívejte klíčová slova, pište v kratších odstavcích.