Přemýšleli jste někdy nad tím, kdo stojí za články, které čtete? Vy sice čtete články na internetu, ale někdo je zkrátka musel napsat. V mnoha případech je má na starosti redaktor, v jiných případech je má na starosti takzvaný copywriter, který se stará o obsahovou stránku daného webu. Obsah je základ webu, v něm se odráží návštěvnost. Každý SEO konzultant ví, že si musí najít kvalitního copywritera, jelikož právě on se bude podílet na tom, že je stránka navštěvovaná. Jestliže copywriter není kvalitní a jeho články jsou strašné, nemůžeme se divit tomu, že návštěvnost daného webu je minimální.
Mnozí copywriteři se při psaní dopouští několika chyb. Bohužel řadu chyb si ani neuvědomují a uvědomí si je až ve chvíli, kdy si o nich přečtou. Celá řada chyb se týká formátování.
Jakých chyb se copywriteři dopouští u formátování?
Pokud je článek špatně naformátován, článek se velmi špatně čte – mnozí lidé se do čtení článku dokonce ani nepouští. V případě, že článek je formátován správně, je text najednou lákavější, a to na první pohled.
Mezi základní chyby při formátování patří zejména moc malé písmo, které se opravdu velmi špatně čte. Také jsou chybou dlouhé odstavce a taktéž dlouhé věty, v nichž se člověk ztrácí.
Co je nutné při psaní textů dodržovat?
Ideální velikost písma je 12. Jedná se o minimální velikost písma. Co se týče druhů písma, nejčastěji se využívá Arial nebo Helvetica. Odstavce by měly být kratší, jsou pro čtenáře lákavější a budí dojem krátkého článku, i když je článek ve skutečnosti dlouhý. Jeden odstavec by měl být kratší než šest řádků v kuse. Takto velké články pomáhají čtenáři se orientovat.
Atraktivitu textům dodají také odrážky. Je to známá věc, kterou není třeba představovat. Odrážky a samozřejmě číslování – i to zvýší atraktivitu textů.